GreenValley

digitblog

Az új munkahelyi chat, avagy slack!

Az új munkahelyi chat, avagy slack!

…..folytatás…

A lista tényleg elég hosszú, ezért a teljesség igénye nélkül kiemelnék párat:

Google Drive , Dropbox , Asana ,Jenkins CI, IFTTT, GitHub, Hangouts , JIRA , Trello, Twitter MailChimp, Zapier …..

Ezzel a listának még koránt sincs vége, de az imént felsoroltakból is látszik, hogy tényleg próbálnak minden munkaterületet lefedő integrációt biztosítani. (Ha esetleg még sem találnánk meg a nekünk valót, akkor van lehetőség készíteni is).

A regisztráció során meg kell adnunk a Team nevét, és ezután összeköthetjük azokkal az alkalmazásokkal amiket használunk, és meghívjuk azokat akiket szeretnénk.
Teljes mértékben jó választás lehet egy 5-10 fős csapatnak, de akár egy több 100 fős cégnek is.
A lehetséges beköthető alkalmazásokon túl a másik nagyon nagy előnye a Slack -nek: a keresője. 
A lényege az, hogy kevesebbet kell ide-oda ugrálni az alkalmazások között. Illetve átlátható és kereshető formában láthatjuk (akár) a teljes céges kommunikációját, függetlenül attól, hogy egy funkció fejlesztésével kapcsolatban keresünk valamit, vagy csak meg akarjuk hallgatni az egyik zeneszámot amit a kollégánk küldött.

A teljesség igénye nélkül, röviden bemutatom, hogy milyen lehetséges tagságok vehetőek igénybe, ha valaki(k) úgy dönt(enek), hogy a Slack -et fogja(k) használni csapatkommunikációra.

Lite:
Ingyenes a regisztráció, ami egy nagyon kedves gesztus tőlük mivel egy nagyon színvonalas eszközt vehetünk használatba. Viszont itt az ingyenes csomagban vannak bizonyos korlátok. Pl.: max. 5 beköthető alkalmazás. Viszont nincs maximalizálva, hogy hányan csatlakozhatnak a Csapatunkhoz. Először próbálja ki mindenki mielőtt előfizetne, mert bár sokat adnak a fizetős tagságok, nem feltétlen lesz kihasználva minden esetben.

Standard:
$6,67/felhasználó/hónap egységáron vehető igénybe, viszont ebben az esetben már nem igen kompromisszum. Akárhány szolgáltatással összeköthetjük, ami lehetővé teszi, hogy a legkülönfélébb területen dolgozó felhasználók is tudják használni a kedvelt szolgáltatásukat. Lehetőség nyílik egy Vendég (Guest) felhasználói rang beállítására, továbbá egy jól áttekinthető Statisztikán látja a használati szokásokat. Beállítható Google bejelentkezés többek között, ami lerövidíti az új tagok regisztrációját, illetve a régiek bejelentkezését.

Plus és Enterprise:
Ezek, már inkább nagyobb vállalatoknak van véleményem szerint, de igénybe veheti bárki. A Plus $12,50/felhasználó/hó, az Enterprise $49-$99/felhaszáló/hó, az utóbbi csak idén év vége környékén lesz elérhető. Ezeknél már komplexebb kimutatást láthatunk az aktivitásról. A különböző üzenettípusok exportálhatóak, így akár biztonsági mentésként is megőrizhetjük. Prémium ügyfélszolgálat segít akármilyen problémában, vagy felmerülő kérdésben a nap 24 órájában a hét minden napján. Az is jól tükrözi, hogy ezt a két csomagot inkább közép -és nagyvállalati környezetbe szánták, hogy használható a Google mellett SAML autentikáció is.

Ha létrehozunk egy Csapatot amiben tegyük fel 10 tag van összesen, és közösen úgy dönt a csapat, hogy Standard csomagra előfizetnek. Akkor 10x$6,67 kell fizetni havonta, ami nem felhasználónak emeli a státuszát, hanem a Csapat vált Standard típusra. Ez fontos!

Használat:
Úgynevezett Channel -eket (csatornákat) hozhatunk létre amik a különböző projektek/témák/chat szobák stb lehetnek. Bármelyik csapattag csatlakozhat, de természetesen hívhatunk meg direkt tagokat is.
Ha esetleg szükség van olyan csatornákra is ahol privát módon lehet beszélgetni, arra is van lehetőség Private Group (privát csoportok) létrehozásával.
Ezen felül küldhetünk 1:1 módon üzenetet bárkinek, és természetesen bármelyik esetben bármit csatolhatunk az üzenetünkhöz.
Két nagyon fontos aspektusát emelném ki a sok előnye közül, amik a hatékony felhasználásban nagy segítségére lesz minden felhasználónak:

Szolgáltatások integrálása
Slack keresője


Ez a két tényező önmagában elég lett volna, hogy megkedveljem az alkalmazást.

Mi, személy szerint bátran ajánljuk bárkiknek, mert a kommunikációt nagyon leegyszerűsíti. Még egyszer kihangsúlyozom: az a célja a Slack -nek, hogy  biztosítson egy olyan chat felületet, amit felhasználási területtől függetlenül mindenki ugyanolyan hatékonyan használhat.

Ennél a szolgáltatásnál az egyszerű kezelőfelület nem tükre a funkciók és a lehetőségek számának. Ergo: azért mert ránézésre egy egyszerű chat szolgáltatás, de valójában jóval több is kihozható belőle. El lehet merülni nagyon a lehetőségekben, és még napok múlva is csak rá-rácsodálkozik a felhasználó, hogy még ezt is meg lehet vele oldani?!? A puding próbája még mindig az evés, nem beszélve a kommunikációs szolgáltatásokról, ahol fokozottan igaz a gyakorlatban is ki kell próbálni?

Próbáljátok ki! 🙂












Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

GreenValley

Digital solutions

  • +36 30 200 9332
  • hello@greenvalley.hu