GreenValley

digitblog

Csak egy kisboltom van, minek nekem honlap?

Csak egy kisboltom van, minek nekem honlap?

Manapság az online világ egyre nagyobb teret hódít hazánkban is, a mindennapi élet számos területén és az üzleti életben egyaránt. Ezt rengeteg vállalkozás felismerte, és próbálják kihasználni az online világ számos lehetőségét, azonban még mindig sok olyan, főként kis- és középvállalkozás van, amelyek azt gondolják, vállalkozásuk népszerűsítéséhez és az online térben való megjelenéshez elegendő csupán egy Facebook-oldal, nincs szükség saját honlapra. Legyen szó bármilyen területről – bármilyen termékről vagy szolgáltatásról –, az online jelenlét manapság már szinte mindenki számára nélkülözhetetlen követelmény – írja Csapó Gergely.

A vállalkozó arra is gondolhat,

ha üzlete nem csak a fiatalokhoz szól, akkor tulajdonképpen nincs is szükség internetes megjelenésre. Mivel ma már az internetet nem csak a fiatalok használják, ezért online jelenlétre mindenképpen szükség van. De akkor elegendő-e egy közösségi média oldal?

Ahogy Csapó Gergely fogalmaz, egy saját weboldal vagy egy vállalkozás számára létrehozott közösségimédia-profil nem helyettesítik egymást, csupán egymás kiegészítői. Mindkettő hasznos lehet, azonban más célt szolgálnak. Például egy Facebook-oldal nem váltja fel a saját honlapot.

Egy Facebook oldalon nem lehet úgy kommunikálni, ahogy egy weboldalon. Csak fix formátumú tartalmak oszthatók meg, ezért ott egyedül a stílusunkkal, hangvételünkkel tűnhetünk csak ki, illetve a profil- és borítókép kiválasztásával. De itt véget is érnek a lehetőségek a vállalkozásunk bemutatása terén.

Egy weblap viszont a sajátunk, mi irányítjuk a megjelenését, nem idegeníthető el. Úgy struktúráljuk, ahogy mi akarjuk, miközben például a Facebookon sokszor elvész az üzenetünk a médiazajban, ha egyáltalán sikerül kitűnnik a versenytársak közül.

Egy másik szempont, hogy

ha sürgős megoldást szeretnénk, akkor nem a Facebookon keresgélünk, hanem a Google-ban, amely nem a Facebook találatokat fogja mutatni, hanem a weboldalakat. A weboldal Csapó Gergely szerint olyan, mint egy kirakat, nagyon sok mindent elárul a vállalkozásról, kialakítja a potenciális vevőben az első benyomást. Nem véletlen, hogy a weboldal az egyik leghatékonyabb marketing eszköz, melyet jól kihasználva sokat profitálhatunk belőle.

Weboldal nem csak azért kellhet, hogy a vevők egyáltalán megtaláljanak minket, hanem azért is, hogy a nyitva tartási időn túl is megtaláljanak és informálódjanak. Ez a vevő viszont nem érkezik meg weboldal nélkül. Aki pedig netán azt mondja, hogy weboldal nélkül is van elegendő vevője, az nem is tudja, hogy hány potenciális vevő találta meg helyette – a konkurenciát!

A közösségi médiának megvan a maga helye, de a weboldal plusz marketingcsatornát, egy másfajta kommunikációs formát jelent a vállalkozás számára, mely a honlappal együtt kiegészíthetik egymást.

forrás:  www.uzletresz.hu

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

GreenValley

Digital solutions

  • +36 30 200 9332
  • hello@greenvalley.hu